Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJones, Sosanya M.
InstitutionSouthern Illinois University, Illinois Education Research Council
TitelIncentivizing Diversity: Midwestern Performance Funding Policy and Diversity Indicators. Faculty Fellow Report 2017-1
Quelle(2017), (24 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCase Studies; Racial Differences; Racial Factors; Merit Pay; Funding Formulas; State Policy; Semi Structured Interviews; State Officials; Administrator Attitudes; Incentive Grants; Content Analysis; Administrative Principles; Change Strategies; Annual Reports; Higher Education; Qualitative Research; Minnesota; Ohio; Kansas; Illinois
AbstractThis multi-case study examines the Performance funding (PF) policies in four Midwestern states to explore how PF metrics and weights address racial diversity in higher education. Performance funding policies in Illinois, Kansas, Ohio, and Minnesota were examined using both document analysis and semi-structured interviews with state level actors closely attuned to the development of higher education policy in each state. This research addresses gaps in the literature concerning the development and use of state PF policy to incentivize racial diversity goals in higher education. This report provides recommendations for how policymakers can reflect on the ways indicators can be used to move past symbolic efforts to address diversity in higher education, particularly to increase the participation and retention of underrepresented students of color. Additionally, there are recommendations for future studies on bridging the communication gap between state policymakers and institutional leaders about diversity goals. (ERIC).
AnmerkungenIllinois Education Research Council. Southern Illinois University Edwardsville, Campus Box 1064, Edwardsville, IL 62026. Tel: 866-799-4372; Tel: 618-650-2840; Fax: 618-650-2425; e-mail: ierc@siue.edu; Web site: http://www.siue.edu/ierc
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: