Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enThompson, James R.; Wehmeyer, Michael L.; Hughes, Carolyn; Shogren, Karrie A.; Palmer, Susan B.; See, Hyojeong
TitelThe Supports Intensity Scale-Children's Version: Preliminary Reliability and Validity
Quelle2 (2014) 2, S.140-149 (10 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
DOI10.1352/2326-6988-2.2.140
SchlagwörterTest Validity; Test Reliability; Children; Test Construction; Psychometrics; Intellectual Disability; Needs Assessment; Test Items; Interviews; Daily Living Skills; Community; Student Participation; Access to Education; Learning Activities; Safety; Child Health; Social Integration; Advocacy; Individual Characteristics; Illinois; North Carolina; Tennessee
AbstractThis article introduces the Supports Intensity Scale-Children's Version (SIS-C) designed and normed to be used with children across multiple contexts, including home, school, and community life. Steps taken to develop the scale are described, and findings from data collected on a field test version of the SIS-C are shared. Preliminary findings in regard to reliability and validity suggest that the SIS-C has strong psychometric properties. (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: