Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJohnson, Amy M.; McCarthy, Kathryn S.; Kopp, Kristopher J.; Perret, Cecile A.; McNamara, Danielle S.
TitelAdaptive Reading and Writing Instruction in iSTART and W-Pal
[Konferenzbericht] Paper presented at the International Florida Artificial Intelligence Research Society (FLAIRS) Conference (30th, Palo Alto, CA, 2017).
Quelle(2017), (7 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterReading Instruction; Writing Instruction; Intelligent Tutoring Systems; Reading Strategies; Natural Language Processing; Feedback (Response); Prior Learning; Metacognition; Scaffolding (Teaching Technique); Difficulty Level; Essays; Reading Comprehension; Reading Improvement
AbstractIntelligent tutoring systems for ill-defined domains, such as reading and writing, are critically needed, yet uncommon. Two such systems, the Interactive Strategy Training for Active Reading and Thinking (iSTART) and Writing Pal (W-Pal) use natural language processing (NLP) to assess learners' written (i.e., typed) responses and provide immediate, accurate feedback. The current paper reports on efforts to implement adaptive instruction and task selection into both systems. In iSTART, we developed a new practice module, in which learners' past performance data governs two adaptive functionalities: 1) the use of self-explanation scaffolding and 2) the increase or decrease of difficulty of practice texts. In W-Pal, adaptivity is implemented by triggering targeted instructional support on the basis of deficits identified in learners' essays. In this paper, we describe the need for adaptive reading and writing instruction, along with the design and development of adaptivity in the two systems. [This paper was published in V. Rus & Z. Markov (Eds.), "Proceedings of the 30th International Florida Artificial Intelligence Research Society (FLAIRS) Conference" (pp. 561-566). Palo Alto, CA: AAAI Press.] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: