Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enStone, Melissa L.; Kent, Kevin M.; Roscoe, Rod D.; Corley, Kathleen M.; Allen, Laura K.; McNamara, Danielle S.
TitelThe Design Implementation Framework: Iterative Design from the Lab to the Classroom
Quelle(2017), (21 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterIntelligent Tutoring Systems; Design; Usability; Barriers; Educational Technology; Writing Instruction; Writing Strategies; Teachers; Participation; Partnerships in Education; Educational Research; Models; Focus Groups; District of Columbia; Tennessee (Memphis)
AbstractThis chapter explores three broad principles of user-centered design methodologies: participatory design, iteration, and usability considerations. The authors highlight the importance of considering teachers as a prominent type of ITS end user, by describing the barriers teachers face as users and their role in educational technology design. To exemplify these points, they draw upon their experiences in developing the Writing Pal--an ITS for writing strategy instruction. The chapter concludes by offering a design approach--the Design Implementation Framework (DIF)--that builds upon existing cyclical design methods but is tailored to the design of ITSs and other educational technologies. [This article was published in: R. D. Roscoe, S. D. Craig, & I. Douglas (Eds). "End-user considerations in educational technology design" (pp. 76-98). Hershey, PA: IGI Global.] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: