Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAllmond, Sue; Hillman, Jude; Huntly, Karen; Makar, Katie; O'Brien, Mia
InstitutionMathematics Education Research Group of Australasia
TitelAssessing Children's Progress in Taking Intellectual Risks in a Mathematical Inquiry Classroom with a Positive Learning Approach
[Konferenzbericht] Paper presented at the Annual Meeting of the Mathematics Education Research Group of Australasia (MERGA) (39th, Adelaide, South Australia, 2016).
Quelle(2016), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterRisk; Mathematics Instruction; Inquiry; Active Learning; Scoring Rubrics; Elementary School Teachers; Feedback (Response); Interviews; Elementary School Students; Classroom Environment; Foreign Countries; Student Evaluation; Student Experience; Australia
AbstractIntellectual risk is valued among 21st century skills. Three primary teachers who promoted positive learning within mathematical inquiry collaborated with researchers to design and apply a rubric to assess children's progress in taking intellectual risks twice during the year. Results suggest that handling setbacks and giving feedback to peers were the most challenging skills initially, but showed significant gains by the end of the year. Teacher interviews discussed challenges that students faced and how positive classroom culture encouraged intellectual risk. (As Provided).
AnmerkungenMathematics Education Research Group of Australasia. GPO Box 2747, Adelaide SA 5001, Australia. Tel: +61-8-8363-0288; Fax: +61-8-8362-9288; e-mail: sales@merga.net.au; Web site: http://www.merga.net.au/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: