Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBraithwaite, David W.; Siegler, Robert S.
TitelDevelopmental Changes in the Whole Number Bias
Quelle(2017), (45 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterNumbers; Bias; Fractions; Age Differences; Individual Development; Elementary School Students; Grade 4; Grade 5; Computation; Comparative Analysis; Grade 6; Grade 8; Regression (Statistics); Pennsylvania
AbstractMany students' knowledge of fractions is adversely affected by whole number bias, the tendency to focus on the separate whole number components (numerator and denominator) of a fraction rather than on the fraction's integrated magnitude (ratio of numerator to denominator). Although whole number bias appears early in the fraction learning process and persists into adulthood even among mathematicians, little is known about its development. The present study demonstrates that with age and experience, whole number bias decreases, and reliance on fractions' integrated magnitudes increases, on both number line estimation and magnitude comparison tasks. In particular, children treated equivalent fractions with larger components (e.g., 16/20) as larger than ones with smaller components (e.g., 4/5), thus indicating a whole number bias, but the amount of bias decreased considerably between fourth and eighth grade. Implications of the findings for children's understanding of fraction equivalence and for theories of numerical development are discussed. At the time of submission to ERIC, this article was in press with "Developmental Science."] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2022/4/11
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: