Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFergus, Meredith; Williams-Wyche, Shaun; Brower, Susan; Egbert, Andi
InstitutionMinnesota Office of Higher Education
TitelEducating for the Future: Baseline Estimates of Minnesota's Educational Attainment
Quelle(2016), (43 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterQuantitative Daten; Educational Attainment; Postsecondary Education; Educational Assessment; Educational Indicators; State Surveys; State Legislation; Accountability; School Statistics; Educational Objectives; Ethnicity; Racial Distribution; Benchmarking; Certification; Achievement Gap; Change Strategies; Data Collection; Labor Needs; Associate Degrees; Annual Reports; Minnesota
AbstractIn 2015, the Minnesota Legislature enacted legislation setting a target that 70 percent of Minnesota adults age 25 to 44 will have attained a postsecondary certificate or degree by 2025, both for the general population and by racial/ethnic subgroups. This report fulfills the mandated reporting pursuant to Minnesota's educational attainment goal, specifically the techniques utilized to estimate certificate attainment for Minnesotans age 25 to 44 (Minnesota Laws 2015 Chapter 69, Article 3, Section 25). Information included in this report is the combined work of the Minnesota Office of Higher Education (OHE), Minnesota State Demographic Center, Minnesota State Colleges and Universities (MnSCU). This and subsequent reports, as required by the legislation, will include the updates to data and methodology used to establish educational attainment in Minnesota. (ERIC).
AnmerkungenMinnesota Office of Higher Education. 1450 Energy Park Drive Suite 350, St. Paul, MN 55108-5227. Tel: 800-657-3866; Tel: 651-642-0567; Fax: 651-642-0675; Web site: http://www.ohe.state.mn.us
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: