Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMickelson, Roslyn Arlin
InstitutionNational Coalition on School Diversity
TitelSchool Integration and K-12 Outcomes: An Updated Quick Synthesis of the Social Science Evidence. Research Brief No. 5. Updated
Quelle(2016), (4 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterSchool Desegregation; Public Schools; Racial Segregation; Ethnic Groups; Socioeconomic Status; Literature Reviews; Democratic Values; Student Diversity; Academic Achievement; Minority Group Students; Outcomes of Education; Equal Education; Elementary Secondary Education
AbstractSome sixty years after the 1954 "Brown" decision declared separate schooling inherently unequal, America's student population is much larger and more demographically diverse. For many decades court mandated desegregation plans were implemented, but today public schools are again largely segregated by race, ethnicity, and family socioeconomic status (SES). Does this resegregation of schools matter? The preponderance of high quality social, educational, and behavioral science research disseminated since the late 1980s is clear and consistent: the racial and SES composition of schools influences short- and long-term outcomes. And segregation is harmful for all students. This brief reports on a quick synthesis of the empirical evidence from almost four decades of high quality social, educational, and behavioral science research and suggests that an integrated education can fosters greater adherence to democratic values and enhances a person's propensity for civic engagement. (ERIC).
AnmerkungenNational Coalition on School Diversity. 1200 18th Street NW Suite 200, Washington, DC 20036. Tel: 202-906-8023; e-mail: school-diversity@prrac.org; Web site: http://www.school-diversity.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: