Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWigham, Ciara R.; Vidal, Julie
TitelMultimodal Strategies Allowing Corrective Feedback to Be Softened during Webconferencing-Supported Interactions
[Konferenzbericht] Paper presented at the Conference on Telecollaboration in Higher Education (2nd, Dublin, Ireland, Apr 21-23, 2016).
Quelle(2016), (9 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterFeedback (Response); Videoconferencing; Interaction; Error Correction; Semiotics; Synchronous Communication; Computer Mediated Communication; Qualitative Research; Educational Strategies; Intermode Differences; Sequential Approach; Visual Aids; Verbal Communication; French; Second Language Learning; Undergraduate Students; Student Exchange Programs; International Educational Exchange; Foreign Countries; France; Ireland (Dublin)
AbstractThis paper focuses on corrective feedback and examines how trainee-teachers use different semiotic resources to soften feedback sequences during synchronous online interactions. The ISMAEL corpus of webconferencing-supported L2 interactions in French provided data for this qualitative study. Using multimodal transcriptions, the analysis describes multimodal strategies used both in the error and resolution phases of the corrective sequences and in face work during these. These include combining visual and verbal modes in mitigation/remedial strategies and in role-switching cues. [For the complete volume, see ED571330.] (As Provided).
AnmerkungenResearch-publishing.net. La Grange des Noyes, 25110 Voillans, France. e-mail: info@research-publishing.net; Web site: http://research-publishing.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: