Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFuchs, Lynn S.; Malone, Amelia S.; Schumacher, Robin F.; Namkung, Jessica; Wang, Amber
TitelFraction Intervention for Students with Mathematics Difficulties: Lessons Learned from Five Randomized Control Trials
Quelle(2016), (27 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterMathematical Aptitude; Intervention; Fractions; Randomized Controlled Trials; Grade 4; At Risk Students; Learning Problems; Learning Disabilities; Control Groups; Experimental Groups; Educational Practices; Problem Solving; Teaching Methods; Instructional Effectiveness; Mathematical Formulas
AbstractThe purpose of this article was to summarize results from 5 randomized control trials assessing the effects of intervention to improve the fraction performance of 4th-grade students at-risk for difficulty in learning about fractions. We begin by explaining the importance of competence with fractions and why an instructional focus on fractions magnitude understanding may improve learning. Then we describe an intervention that relies strongly on this type of understanding about fractions instruction, and we provide an overview of the intervention's overall effects. This is followed by an overview of 5 intervention components for which we isolated effects. We conclude by discussing some of the lessons learned from this research program. (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: