Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLanday, Eileen; Wootton, Kurt
InstitutionHarvard University, Graduate School of Education
TitelA Reason to Read: Linking Literacy and the Arts
Quelle(2012), (264 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
ISBN978-1-61250-461-2
SchlagwörterLiteracy; Reading Materials; Reading Motivation; Interdisciplinary Approach; Teaching Methods; Art Education; Art Activities
Abstract"A Reason to Read" is the culminating work of the ArtsLiteracy Project, an ambitious and wide-ranging collaborative that aims to promote literacy through rich and sustained instruction in the arts. At the heart of the book is the "Performance Cycle," a flexible framework for curriculum and lesson planning that can be adapted to all content areas and age groups. Each of the book's main chapters delineates and explores a particular component of the cycle. A practical, readable, and inspiring book, "A Reason to Read" will be of immeasurable help to school teachers, education leaders, and all who have a stake in promoting literacy and the arts in today's schools. [Foreword written by Shirley Brice Heath.] (As Provided).
AnmerkungenHarvard Education Press. 8 Story Street First Floor, Cambridge, MA 02138. Tel: 888-437-1437; Tel: 617-495-3432; Fax: 978-348-1233; e-mail: hepg@harvard.edu; Web site: http://hepg.org/hep-home/home
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: