Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAlmeida, Patrícia Albergaria
TitelLearning Styles and Disciplinary Fields: Is There a Relationship?
[Konferenzbericht] Paper presented at the Annual Meeting of the Bulgarian Comparative Education Society (10th, Kyustendil, Bulgaria, Jun 12-15, 2012).
Quelle(2012), (6 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCognitive Style; Correlation; College Students; Intellectual Disciplines; Foreign Countries; Measures (Individuals); Experiential Learning; Scores; Portugal; Learning Style Inventory
AbstractHaving knowledge about students' learning styles allows the teachers to improve their expertise in order to supply suitable support and challenge in learning environments. This paper presents the initial results of a research project that aims at investigating the relationship between university students' learning styles and disciplinary fields. This study is being conducted at the University of Aveiro, in Portugal. The Learning Styles Inventory was administered to a sample of 186 students from different academic backgrounds. The overall results do not confirm the association, previously established by Kolb, between learning styles and disciplines. Actually, almost all students possess the accommodating style as dominant. Implications of these findings are discussed and topics for further research are proposed. [For complete volume, see ED567040.] (ERIC).
AnmerkungenBulgarian Comparative Education Society. Blvd Shipchenski prohod 69 A, 1574 Sofia, Bulgaria. e-mail: info@bces-conference.org; Web site: http://www.bces-conference.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: