Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionOrganisation for Economic Cooperation and Development (OECD) (France)
TitelAre Disadvantaged Students Given Equal Opportunities to Learn Mathematics? PISA in Focus. No. 63
Quelle(2016), (4 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
ISSN2226-0919
DOI10.1787/5jlwpxwblzjf-en
SchlagwörterQuantitative Daten; Economically Disadvantaged; Equal Education; Educational Opportunities; Access to Education; Mathematics Education; Achievement Tests; Foreign Countries; International Assessment; Secondary School Students; Mathematics Achievement; Low Achievement; Problem Solving; Mathematics Skills; Skill Development; Relevance (Education); Familiarity; Australia; Austria; Belgium; Brazil; France; Germany; Hungary; New Zealand; Portugal; Slovakia; South Korea; Switzerland; Thailand; United Kingdom; United States; Uruguay; Program for International Student Assessment
AbstractSocio-economically advantaged and disadvantaged students are not equally exposed to mathematics problems and concepts at school. Exposure to mathematics at school has an impact on performance, and disadvantaged students' relative lack of familiarity with mathematics partly explains their lower performance. Widening access to mathematics content can simultaneously improve performance and reduce inequalities. But to take full advantage of the mathematics knowledge they gain at school, disadvantaged students also need assistance in acquiring problem-solving skills. (ERIC).
AnmerkungenOECD Publishing. 2, rue Andre Pascal, F-75775 Paris Cedex 16, France. Tel: +33-145-24-8200; Fax: +33-145-24-8500; Web site: http://www.oecd.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: