Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDynia, Jaclyn M.; Schachter, Rachel E.; Piasta, Shayne B.; Justice, Laura M.; O'Connell, Ann A.; Yeager Pelatti, Christina
TitelAn Empirical Investigation of the Dimensionality of the Physical Literacy Environment in Early Childhood Classrooms
Quelle(2016), (25 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
DOI10.1177/1468798416652448
SchlagwörterEarly Childhood Education; Classroom Environment; Literacy Education; Factor Analysis; Reading Materials; Writing (Composition); Printed Materials; Technology Uses in Education; Rating Scales; Test Validity; Test Reliability; Hypothesis Testing; Models; Observation; Early Childhood Environment Rating Scale
AbstractThis study investigated the dimensionality of the physical literacy environment of early childhood education classrooms. Data on the classroom physical literacy environment were collected from 245 classrooms using the Classroom Literacy Observation Profile. A combination of confirmatory and exploratory factor analysis was used to identify five separate dimensions of the physical literacy environment; including (a) variety and use of books, (b) variety and use of writing centre materials, (c) variety and use of technology, (d) variety of environmental print and (e) variety and use of other literacy-related materials. Overall, these five dimensions demonstrated reasonable reliability and validity. Implications for investigating the physical literacy environment and future directions for research are discussed. [At time of submission to ERIC this article was in press with "Journal of Early Childhood Literacy."] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2022/4/11
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: