Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFonger, Nicole L.; Stephens, Ana; Blanton, Maria; Knuth, Eric
TitelA Learning Progressions Approach to Early Algebra Research and Practice
[Konferenzbericht] Paper presented at the Annual Meeting of the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (37th, East Lansing, MI, Nov 5-8, 2015).
Quelle(2015), (4 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAlgebra; Mathematics Instruction; Curriculum; Educational Objectives; Sequential Approach; Mathematical Logic; Student Evaluation; Logical Thinking; Mathematical Concepts; Readiness; Grade 3; Grade 4; Grade 5; Grade 6; Grade 7; Elementary School Students; Middle School Students
AbstractWe detail a learning progressions approach to early algebra research and how existing work around learning progressions and trajectories in mathematics and science education has informed our development of a four-component theoretical framework consisting of: a curricular progression of learning goals across big algebraic ideas; an instructional sequence of tasks based on objectives concerning content and algebraic thinking practices; assessments; and posited levels of sophistication in children's reasoning about algebraic concepts within big ideas of early algebra. This research balances the goals of longitudinal research on supporting students' preparedness for algebra while attending to the practical goals of establishing connections among curriculum, instruction, and student learning. [This paper was published in: Bartell, T. G., Bieda, K. N., Putnam, R. T., Bradfield, K., & Dominguez, H. (Eds.) (2015). "Proceedings of the 37th Annual Meeting of the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education" (p201-204). East Lansing, MI: Michigan State University.] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: