Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWine, Jennifer; Janson, Natasha; Wheeless, Sara
InstitutionNational Center for Education Statistics (ED); RTI International
Titel2004/09 Beginning Postsecondary Students Longitudinal Study (BPS:04/09). Full-Scale Methodology Report. NCES 2012-246
Quelle(2011), (139 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterQuantitative Daten; Longitudinal Studies; Postsecondary Education; College Students; Research Methodology; Interviews; Sampling; Data Collection; Academic Records; Statistical Analysis
AbstractThis report describes and evaluates the methods and procedures used in the 2004/09 Beginning Postsecondary Students Longitudinal Study (BPS:04/09). BPS:04/09 is the second and final follow-up interview for the cohort of first-time beginning postsecondary students identified in the 2004 National Postsecondary Student Aid Study. For the first time in BPS, in addition to the student interview, transcripts were collected from all of the postsecondary institutions attended by the sample. Together, the student interview and transcript data collections represent a significant and rich data source on this cohort of first-time beginning students. Appended are: (1) NPSAS:04 Institution and Student Sampling Details; (2) Technical Review Panel; (3) Data Elements for Student Interview; (4) Facsimile of Full-scale Instrument; (5) Training Material for Interviewers; (6) Notification Materials for Student Interview Data Collection; (7) Training Agendas for Transcript Data Collection; (8) Notification Materials for Transcript Data Collection; (9) Data Elements for Keying and Coding System; (10) Item Response Rates and Imputation Results; (11) Analysis Variables; (12) Design Effects; and (13) Nonresponse Bias Analysis. (ERIC).
AnmerkungenNational Center for Education Statistics. Available from: ED Pubs. P.O. Box 1398, Jessup, MD 20794-1398. Tel: 877-433-7827; Web site: http://nces.ed.gov/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: