Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDunst, Carl J.; Prior, Jeremy; Hamby, Deborah W.; Trivette, Carol M.
InstitutionOrelena Hawks Puckett Institute
TitelInfluences of a Socially Interactive Robot on the Affective Behavior of Young Children with Disabilities. Social Robots Research Reports, Number 3
Quelle(2013), (10 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterDisabilities; Robotics; Interaction; Intervention; Children; Toys; Down Syndrome; Autism; Attention Deficit Disorders; Pervasive Developmental Disorders; Affective Behavior; Observation; Child Behavior; Rating Scales; Computer Software
AbstractFindings from two studies of 11 young children with autism, Down syndrome, or attention deficit disorders investigating the effects of Popchilla, a socially interactive robot, on the children's affective behavior are reported. The children were observed under two conditions, child-toy interactions and child-robot interactions, and ratings of child interests and child emotions made for both types of affective behavior based on 10 to 15 minutes of observation of the children in each condition. Results showed that the social robot had more positive effects on child affective behavior when the speech used to engage the children in child-robot interactions was intelligible, clearly understandable, and had engaging features. The following are appended: (1) Popchilla World Software Speech Used in Study 1; and (2) Professionally Recorded Sounds and Speech Used in Study 2. (As Provided).
AnmerkungenOrelena Hawks Puckett Institute. 18A Regent Park Boulevard, Asheville, NC 28806. Tel: 800-824-1182; Tel: 828-255-0470; Fax: 828-255-9035; Web site: http://www.puckett.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: