Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDunst, Carl J.; Trivette, Carol M.; Hamby, Deborah W.; Prior, Jeremy; Derryberry, Graham
InstitutionOrelena Hawks Puckett Institute
TitelEffects of Child-Robot Interactions on the Vocalization Production of Young Children with Disabilities. Social Robots. Research Reports, Number 4
Quelle(2013), (10 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterDisabilities; Robotics; Interaction; Intervention; Children; Toys; Down Syndrome; Autism; Attention Deficit Disorders; Pervasive Developmental Disorders; Affective Behavior; Observation; Child Behavior; Rating Scales; Computer Software; Speech Communication; Childhood Autism Rating Scale
AbstractFindings from two studies investigating the effects of a socially interactive robot on the vocalization production of young children with disabilities are reported. The two studies included seven children with autism, two children with Down syndrome, and two children with attention deficit disorders. The Language ENvironment Analysis (LENA) software package was used to continuously record child vocalizations during both baseline and intervention phases of the studies. Results showed that child-robot interactions were differentially effective in increasing the children's vocalization production. Several reasons are offered for the fact that child-robot interactions did not have vocalization production effects for a number of the children. The following are appended: (1) Popchilla World Software Speech Used in Study 1; and (2) Professionally Recorded Sounds and Speech Used in Study 2 (As Provided).
AnmerkungenOrelena Hawks Puckett Institute. 18A Regent Park Boulevard, Asheville, NC 28806. Tel: 800-824-1182; Tel: 828-255-0470; Fax: 828-255-9035; Web site: http://www.puckett.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: