Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJackson, Osborne
InstitutionFederal Reserve Bank of Boston
TitelDoes Immigration Crowd Natives into or out of Higher Education? Working Papers. No. 15-18
Quelle(2015), (64 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterHigher Education; Immigration; Indigenous Populations; Enrollment Influences; College Bound Students; Labor Supply; Census Figures; Unskilled Workers; Migrant Workers; Enrollment Rate; Labor Market; Prediction; Migrant Children; Error of Measurement; Educational Demand; Comparative Analysis; Statistical Distributions
AbstractThis paper investigates the impact of immigration on the college enrollment of U.S. natives. Many studies have focused on the effect of increased demand for schooling by immigrants on the enrollment of natives. However, changes in immigrant labor supply may also affect native enrollment by changing local market prices. Using U.S. Census data from 1970 to 2000, I find that state-level increases in the number of immigrant college students do not significantly lower the enrollment rates of U.S. natives. On the contrary, state-level increases in the ratio of unskilled immigrant workers to skilled immigrant workers significantly raise native enrollment rates. These findings suggest that the demand for college is sensitive to wage rates and that college slots are flexibly supplied over a decadal time horizon. An appendix presents "Theory: A Model of Immigration and Native College Enrollment." (As Provided).
AnmerkungenFederal Reserve Bank of Boston. P.O. Box 55882, Boston, MA 02205. Tel: 617-973-3000; Tel: 617-973-3397; e-mail: boston.library@bos.frb.org; Web site: http://www.bos.frb.org/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: