Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCascallar, Alicia S.; Dorans, Neil J.
InstitutionCollege Entrance Examination Board; Educational Testing Service
TitelLinking Scores from Tests of Similar Content Given in Different Languages: Spanish Language PAA™ and English Language SAT® I. Research Report No. 2003-5. ETS RR-03-20
Quelle(2003), (17 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEquated Scores; Spanish; English; Language of Instruction; College Entrance Examinations; Research Reports; Verbal Tests; Mathematics Tests; Cognitive Tests; Language Proficiency; Predictor Variables; Prediction; Comparative Analysis; Screening Tests; Tables (Data); Test Theory; Puerto Rico; SAT (College Admission Test)
AbstractScore linkages between the Verbal and Math sections of the SAT® I: Reasoning Test and the corresponding sections of the new version of a Spanish-language admissions test, the Prueba de Aptitud Academica® (PAA™) were investigated. A bilingual group design was employed. A language proficiency measure (ESLAT) was used to define the bilingual group and as a predictor variable. Prediction and scaling for concordance results were compared. Results indicated that for both single (PAA Verbal or PAA Math to the corresponding SAT I scores) and composite (PAA-V+M to SAT I-V+M and PAA-V+M+ESLAT to SAT-I V+M) score linkage, prediction is preferable to concordance. Comparison of prediction and concordance results for composite scores versus single construct scores indicate that when PAA Verbal is combined with PAA Math to form a composite, predictions of this composite are better than for Verbal alone, but worse than for Math alone. (As Provided).
AnmerkungenCollege Entrance Examination Board. Available from: College Board. 250 Vesey Street, New York, NY 10281. Tel: 212-713-8000; e-mail: research@collegeboard.org; Web site: http://research.collegeboard.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: