Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCahalan-Laitusis, Cara; King, Teresa C.; Cline, Frederick; Bridgeman, Brent
InstitutionCollege Board; Educational Testing Service
TitelObservational Timing Study on the SAT Reasoning Test™ for Test-Takers with Learning Disabilities and/or AD/HD. Research Report No. 2006-4. ETS RR-06-23
Quelle(2006), (24 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCollege Entrance Examinations; Learning Disabilities; Attention Deficit Hyperactivity Disorder; Timed Tests; Observation; Comparative Analysis; Test Items; Replication (Evaluation); High School Students; Testing Accommodations; Critical Reading; Reading Tests; Mathematics Tests; Writing Tests; New Jersey; SAT (College Admission Test)
AbstractThe purpose of this study is to provide information on actual time used by students with disabilities on the new SAT®. This study observed students with learning disabilities (LD) and/or attention deficit/hyperactivity disorder (AD/HD) as they took SAT items under strict time limits and recorded the amount of time taken for each item. The study is a replication of study 2 in Bridgeman, Cahalan, and Cline (2003), which observed students without disabilities completing the same test items that are included in this study. Comparisons of the results from this study to the results of Bridgeman et al. are made and recommendations on appropriate extended-time limits for most students with disabilities are provided. An appendix contains supplemental tables. (As Provided).
AnmerkungenCollege Board. 250 Vesey Street, New York, NY 10281. Tel: 212-713-8000; e-mail: research@collegeboard.org; Web site: http://research.collegeboard.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: