Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKatz, Irvin R.; Friedman, Debra E.; Bennett, Randy Elliot; Berger, Aliza E.
InstitutionCollege Entrance Examination Board; Educational Testing Service
TitelDifferences in Strategies Used to Solve STEM-Equivalent Constructed-Response and Multiple-Choice SAT®-Mathematics Items. Report No. 95-3. ETS RR No. 96-20
Quelle(1996), (23 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterMultiple Choice Tests; College Entrance Examinations; Problem Solving; Cognitive Style; STEM Education; Word Problems (Mathematics); Test Format; Test Items; Mathematical Aptitude; Difficulty Level; High School Students; Learning Strategies; New Jersey; SAT (College Admission Test)
AbstractThis study investigated the strategies subjects adopted to solve STEM-equivalent SAT-Mathematics (SAT-M) word problems in constructed-response (CR) and multiple-choice (MC) formats. Parallel test forms of CR and MC items were administered to subjects representing a range of mathematical abilities. Format-related differences in difficulty were more prominent at the item level than for the test as a whole. At the item level, analyses of subjects' problem-solving processes appeared to explain differences as well as similarities. Although there may be good reasons for using constructed-response items in large-scale testing programs, multiple-choice questions of the sort studied here should provide measurement that is generally comparable to stem-equivalent constructed-response items. An appendix presents "Item Stems and Multiple-Choice Options for Each Item Pair." (As Provided).
AnmerkungenCollege Entrance Examination Board. Available from: College Board. 250 Vesey Street, New York, NY 10281. Tel: 212-713-8000; e-mail: research@collegeboard.org; Web site: http://research.collegeboard.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: