Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFarrell, Wendy
TitelA Framework to Support Global Corporate M-Learning: Learner Initiative and Technology Acceptance across Cultures
[Konferenzbericht] Paper presented at the International Association for Development of the Information Society (IADIS) International Conference on Mobile Learning (11th, Madeira, Portugal, Mar 14-16, 2015).
Quelle(2015), (5 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEducational Technology; Technology Uses in Education; Electronic Learning; Telecommunications; Handheld Devices; Foreign Countries; Teaching Methods; Questionnaires; Corporations; Employees; Cultural Influences; Technology Integration; Attitude Measures; Distance Education; Computer Attitudes; Power Structure; Individualism; Collectivism; Masculinity; Femininity
AbstractCorporations are growing more and more international and accordingly need to train and develop an increasingly diverse and dispersed employee based. M-learning seems like it may be the solution if it can cross cultures. Learner initiative has been shown to be a disadvantage of distant learning environments, which would include m-learning. Consequently this study will look at the influence of Hofstede's cultural dimensions on Learner Initiative (LI) and how LI influences technology acceptance of m-learning. A prototype will be designed and shown to representatives of various cultures along the cultural dimension who will then answer a questionnaire. Responses will be evaluated in two phases with the first phase focusing on the cultural influence on LI and the second phase focusing on how LI influences technology acceptance. [For the full proceedings, see ED562096.] (As Provided).
AnmerkungenInternational Association for the Development of the Information Society. e-mail: secretariat@iadis.org; Web site: http://www.iadisportal.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: