Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSamarakou, M.; Fylladitakis, E. D.; Tsaganou, G.; Gelegenis, J.; Karolidis, D.; Prentakis, P.
TitelAdaptation of Educational Text to an Open Interactive Learning System: A Case Study for ReTuDiS
Quelle(2013), (7 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCase Studies; Text Structure; Textbooks; Reading Comprehension; Student Behavior; Open Education; Undergraduate Students; Profiles; Computer Assisted Instruction; Online Systems; Intelligent Tutoring Systems; Foreign Countries; Greece (Athens)
AbstractTheoretical education is mainly based on university text-books, which usually include texts not structured according to any theory of text comprehension. Structuring a text is a demanding process. Text should be organized and structured in order to include descriptions on micro and macro-level representation of the knowledge domain. Since this is difficult, diagnosis of text comprehension can lie heavily on the construction of the appropriate questions and dialogue structure about a not structured text. This may also affect students' performance on laboratory education. Whereas traditional educational systems infer the reasons for the student's behavior without directly involving the student, current educational systems, supported by interactive learning programs, attempt to involve students in the process of diagnosis. This paper presents the adaptation process of a non-structured text to ReTuDiS, an open interactive learning system which is being experimentally used today as an diagnostic, profiling and support system for undergraduate students. [For the full proceedings, see ED562127.] (As Provided).
AnmerkungenInternational Association for the Development of the Information Society. e-mail: secretariat@iadis.org; Web site: http://www.iadisportal.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: