Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMoore, Kristin Anderson; Murphey, David; Bandy, Tawana; Cooper, Mae
InstitutionChild Trends
TitelParticipation in Out-of-School Time Activities and Programs. Research Brief. Publication #2014-13
Quelle(2014), (12 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterRecreational Activities; Leisure Time; After School Programs; Low Income Groups; National Surveys; Children; Preadolescents; Family Income; Socioeconomic Influences; Age Differences; Geographic Location; Academic Achievement; Exercise; Behavior Problems; Barriers; Parent Attitudes; Family (Sociological Unit); Well Being; Participation; United States
AbstractChildren and youth who participate in out-of-school-time (OST) programming are more likely than their non-participating peers to do well in school, get sufficient physical exercise, and avoid involvement in risky behaviors. However, there are concerns that there are inequities in access to OST programs, particularly for those from lower-income families. Child Trends drew on parent-reported data from the National Survey of American Families (NSAF), collected in 1997, 1999, and 2002, and data from the National Survey of Children's Health (NSCH) collected in 2003, 2007 and 2011/12. The authors examined the rates of participation in OST activities by children 6 to 11 and 12 to 17 years of age, over time, within and across states, and across family income levels. (ERIC).
AnmerkungenChild Trends. 7315 Wisconsin Avenue Suite 1200W, Bethesda, MD 20814. Tel: 240-223-9200; Fax: 240-200-1238; Web site: http://www.childtrends.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: