Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enChristie, Kathy; Millard, Maria; Thomsen, Jennifer; Wixom, Micah
InstitutionEducation Commission of the States
TitelTrends in State Charter School Laws: Authorizers, Caps, Performance-Based Closures and Virtual Schools
Quelle(2014), (6 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCharter Schools; State Legislation; State Policy; School Law; State Standards; Accountability; Profiles; Annual Reports; Virtual Classrooms; Case Studies; Trend Analysis; District of Columbia; Florida; Illinois; Maine; Mississippi; Missouri; Nevada; New York; Ohio; Oklahoma; Oregon; Rhode Island; Tennessee
AbstractForty-two states and the District of Columbia have enacted charter school legislation. The Education Commission of the States (ECS) analysts reviewed laws in the 50 states in creating an online database that highlights how state charter school laws vary, particularly in how states establish standards and accountability for charter school authorizers, allow for appeals, provide assistance with start-ups and fund charter schools. Recently, attention to authorizers--the entities responsible for approving and overseeing charter schools--has increased. A growing number of states are establishing standards and reporting requirements that authorizers must adhere to. Six evolving policy areas in state charter school laws are discussed in this brief. Other rapidly evolving policy areas discussed in this brief are limits or "caps" on the number of charter schools allowed in a state, automatic performance-based closures and virtual or "cyber" charter schools. (ERIC).
AnmerkungenEducation Commission of the States. ECS Distribution Center, 700 Broadway Suite 1200, Denver, CO 80203-3460. Tel: 303-299-3692; Fax: 303-296-8332; e-mail: ecs@ecs.org; Web site: http://www.ecs.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: