Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLivingston, Samuel A.
InstitutionEducational Testing Service
TitelEquating Test Scores (without IRT). Second Edition
Quelle(2014), (82 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lernender; Equated Scores; Scoring; Self Evaluation (Individuals); Test Items; Statistical Analysis; Data Collection; Item Response Theory; Scaling; Raw Scores; Tests; Vocabulary; Testing
AbstractThis booklet grew out of a half-day class on equating that author Samuel Livingston teaches for new statistical staff at Educational Testing Service (ETS). The class is a nonmathematical introduction to the topic, emphasizing conceptual understanding and practical applications. The class consists of illustrated lectures, interspersed with self-tests for the participants. Livingston has included the self-tests in this booklet, at roughly the same points as they occur in the class. The answers are in a separate section at the end of the booklet. The topics in this second edition include raw and scaled scores, linear and equipercentile equating, data collection designs for equating, selection of anchor items, equating constructed-response tests (and other tests that include constructed-response questions), and methods of anchor equating. Livingston begins by assuming that the participants do not even know what equating is. By the end of the class, Livingston is explaining the logic of the Tucker method of equating and what conditions cause it to be biased. (ERIC).
AnmerkungenEducational Testing Service. Rosedale Road Mailstop 19R, Princeton, NJ 08541-0001. Tel: 609-921-9000; Fax: 609-734-5410; Web site: http://www.ets.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: