Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enOkada, Tricia; Milliner, Brett; Ogane, Ethel; Leichsenring, Andrew; Imai, Mitsuko; Cote, Travis; McBride, Paul
TitelA Report of the Center for English as a Lingua Franca (CELF) for Academic Year 2014-2015
Quelle(2015), (16 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEnglish (Second Language); Official Languages; Language Role; Foreign Countries; Global Approach; Language Usage; Tutoring; Professional Development; College Students; Student Attitudes; Student Surveys; Questionnaires; Likert Scales; Teacher Attitudes; Teacher Surveys; Second Language Learning; Language Tests; Japan; Test of English for International Communication
AbstractEnglish as a Lingua Franca (ELF) refers to the use of English as a contact language between people who have different first languages, including native English speakers (Jenkins, 2014). "ELF is simultaneously the consequence and the principal language medium of globalizing processes" (Jenkins, Cogo, & Dewey, 2011, p. 303). In connection with Tamagawa University's goals to enhance education from global perspectives, the Center for English as a Lingua Franca (CELF) at Tamagawa University piloted in 2012 and officially commenced in 2014. The CELF has continually promoted initiatives in raising ELF awareness, improving teaching practices, and researching language education. The objectives of this article are to (1) share CELF's understanding of ELF; (2) report on student classroom-related activities and teacher professional development initiatives; (3) analyze student and teacher survey results; (4) present TOEIC results; and (5) discuss future developments in the program. (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: