Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inClark, Christina
InstitutionNational Literacy Trust (England)
TitelYoung People's Literacy in Middlesbrough in 2013: One Year On
Quelle(2014), (79 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterQuantitative Daten; Foreign Countries; Literacy; Reading Attitudes; Reading Habits; Reading Achievement; Writing Ability; Writing Achievement; Writing Attitudes; Communication Skills; Self Efficacy; National Surveys; Student Attitudes; Gender Differences; Bayesian Statistics; Socioeconomic Background; Cohort Analysis; Comparative Analysis; Educational Opportunities; Reading Improvement; Writing Improvement; Tables (Data); Reading Materials; Statistical Data; Educational Assessment; Educational Indicators; Elementary Secondary Education; United Kingdom (England)
AbstractThis report presents second year information about the degree to which children and young people in Middlesbrough enjoy reading and writing, how often then engage in reading and writing, what types of materials they read and write and how they feel about reading and writing. It also outlines information about their confidence in their own communication skills and how they feel about communication skills generally. To contextualise the information about children and young people's literacy in Middlesbrough, their responses are compared with data from the year before and with findings from a wider national survey that was conducted in November/December 2013 with 29,420 children and young people aged 8 to 16. (As Provided).
AnmerkungenNational Literacy Trust. Swire House, 59 Buckingham Gate, London, SW1E 6AJ, UK. Tel: +44-2078-282435; Fax: +44-2079-319986; e-mail: contact@literacytrust.org.uk; Web site: http://www.literacytrust.org.uk
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: