Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRobinson-Pant, Anna
InstitutionUNESCO Institute for Lifelong Learning (UIL) (Germany)
TitelLiteracy and Education for Sustainable Development and Women's Empowerment
Quelle(2014), (31 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterSustainable Development; Literacy Education; Gender Differences; Empowerment; Equal Education; Adult Literacy; Womens Education; Social Justice; Sex Fairness; Skill Development; Technology Uses in Education; Foreign Countries; Developing Nations
AbstractThe fact that women constitute two-thirds of the world's non-literate population has been a cause for concern for several decades. Despite a number of high-profile literacy interventions specifically targeting women--including UNESCO's LIFE initiative--the disparity between male and female literacy rates persists in many countries of the world (UIL, 2013). This starting point for thinking about women's literacy has often led to a narrow focus on literacy access and outcomes, and little attention has been given to the social processes associated with literacy learning and development. This study explores how and why literacy programs can contribute to sustainable development and processes of women's empowerment. The paper argues that we can only begin to address the challenge of narrowing the gender gap in literacy attainment by looking in depth at literacy learning and development practices. The paper reviews a range of adult literacy programs, and outlines principles of good practice as a basis for the suggested recommendations for future action. (ERIC).
AnmerkungenUNESCO Institute for Lifelong Learning. Feldbrunnenstrasse 58, 20148 Hamburg, Germany. Tel: +49-40-4480410; Fax: +49-40-4107723; e-mail: ull-pub@unesco.org; Web site: http://uil.unesco.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: