Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCruce, Ty M.
InstitutionACT, Inc.
TitelACT-CCREC Core Research Program: Study Questions and Design. ACT Working Paper Series. WP-2015-01
Quelle(2015), (17 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterResearch Projects; Research Design; Longitudinal Studies; College Readiness; Program Effectiveness; Grants; State Aid; Academic Achievement; College Attendance; School Holding Power; Low Income Groups; At Risk Students; Outcomes of Education; College Entrance Examinations; Arizona; Idaho; Kentucky; Minnesota; Montana; Nevada; New Mexico; North Carolina; Oklahoma; Tennessee; Utah; Washington; Wisconsin; Wyoming; ACT Assessment
AbstractThis report provides a non-technical overview of the guiding research questions and research design for the ACT-led core research program conducted on behalf of the GEAR UP College and Career Readiness Evaluation Consortium (CCREC). The core research program is a longitudinal study of the effectiveness of 14 GEAR UP state grants on the academic achievement, college going and college retention of low-income and other at-risk students who are eligible to receive grant-funded services. This research program will follow Consortium students and a matched comparison group of non-participants over time using assessment data from ACT Explore®, ACT Plan® or ACT Aspire®, and The ACT®, and college enrollment data from the National Student Clearinghouse (NSC) to examine differences in the academic growth and educational outcomes of these two groups. (As Provided).
AnmerkungenACT, Inc. 500 ACT Drive, P.O. Box 168, Iowa City, IA 52243-0168. Tel: 319-337-1270; Web site: http://www.act.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: