Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHoffman, Shari; Palladino, John M.; Barnett, Jeffery
TitelCompassion Fatigue as a Theoretical Framework to Help Understand Burnout among Special Education Teachers
Quelle2 (2007) 1, S.15-22 (9 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1935-3308
SchlagwörterAltruism; Special Education Teachers; Empathy; Psychological Patterns; Middle School Teachers; Teacher Persistence; Career Change; Teacher Burnout; Qualitative Research; Teaching Conditions; Faculty Workload; Case Studies; Symptoms (Individual Disorders); Teacher Characteristics; Faculty Development; Locus of Control; Teacher Responsibility; Interviews
AbstractCompassion fatigue is a theoretical framework researchers have applied to helping professions other than teaching. The purpose of this report is to propose the use of this theory to better understand the prevalent rates of special education teachers' exit from the profession often labeled as burnout. A qualitative study with six middle school special education teachers makes an argument for greater infusion of this theoretical framework within the academy and among K-12 practitioners. Implications for practice and additional research are presented. (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: