Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inNeuman, Susan B.
InstitutionAlbert Shanker Institute
TitelPEERS: Preschool Educational Environment Rating System
Quelle(2014), (24 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterRating Scales; Educational Quality; Preschool Education; Educational Environment; Classroom Techniques; Observation; Teaching Methods; Test Construction; Scoring Rubrics; Scores; Classroom Environment; Planning; Lesson Plans; Instructional Materials; Books; Computers; Learning Activities; Supervision; Teacher Student Relationship; Family Involvement; Parent Participation
AbstractThe Preschool Educational Environment Rating System (PEERS) is a measure designed to examine the quality of instruction in preschool settings. Unlike other rating scales, it not only measures the environment, it also examines both how teachers construct their classroom for instruction and the quality of the enactment of instruction. Designed on behalf of the Albert Shanker Institute for a collaboration with the Saint Louis Public School System (SLPSS), the PEERS is an evidence-based measure that can be used as an observational tool by administrators to more fully understand and assess the environments and instruction they provide to their students, with the ultimate goal of improving children's academic outcomes. This document provides the following: (1) Background on PEERS; (2) Description of the Measure; (3) PEERS Categories descriptions: (a) Environment; (b) Instruction; and (4) Benefits of PEERS. (ERIC).
AnmerkungenAlbert Shanker Institute. 555 New Jersey Avenue NW, Washington, DC 20001. Tel: 202-879-4401; Fax: 202-879-4403; Web site: http://www.shankerinstitute.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: