Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCai, Li; Monroe, Scott
InstitutionNational Center for Research on Evaluation, Standards, and Student Testing
TitelA New Statistic for Evaluating Item Response Theory Models for Ordinal Data. CRESST Report 839
Quelle(2014), (28 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterItem Response Theory; Models; Goodness of Fit; Probability; Statistical Analysis; Outcome Measures; Measurement Techniques; Statistics; Computation; Access to Information; Maximum Likelihood Statistics; Statistical Distributions; Statistical Data; Tests; Error of Measurement; Evidence; Mathematical Applications; Evaluation Methods; Statistical Studies
AbstractWe propose a new limited-information goodness of fit test statistic C[subscript 2] for ordinal IRT models. The construction of the new statistic lies formally between the M[subscript 2] statistic of Maydeu-Olivares and Joe (2006), which utilizes first and second order marginal probabilities, and the M*[subscript 2] statistic of Cai and Hansen (2013), which collapses the marginal probabilities into means and product moments. Unlike M*[subscript 2], C[subscript 2] may be computed even when the number of items is small and the number of categories is large. It is as well calibrated as the alternatives and can be more powerful than M[subscript 2]. When all items are dichotomous, C[subscript 2] becomes equivalent to M*[subscript 2], which is also equivalent to M[subscript 2]. We analyze empirical data from a patient-reported outcomes measurement development project to illustrate the potential differences in substantive conclusions that one may draw from the use of different statistics for model fit assessment. (As Provided).
AnmerkungenNational Center for Research on Evaluation, Standards, and Student Testing (CRESST). 300 Charles E Young Drive N, GSE&IS Building 3rd Floor, Mailbox 951522, Los Angeles, CA 90095-1522. Tel: 310-206-1532; Fax: 310-825-3883; Web site: http://www.cresst.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: