Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inZhang Leimbigler, Sheri
TitelA Pedagogy of Multiliteracies: Second Language and Literacy Acquisition
Quelle(2014), (17 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterSecond Language Learning; Literacy; Constructivism (Learning); Epistemology; Educational Philosophy; Socialization; Cultural Influences; Ethnography; Multiple Literacies; Second Language Instruction; Research Methodology; Educational Objectives; Grammar; Scaffolding (Teaching Technique); Chinese; English (Second Language); College Students; Second Languages
AbstractThis article iterates the results of integrating literacy into SLA (Second Language Acquisition) from a constructivist's perspective in preparing syllabi, pedagogical activities and testing. The observation of Mandarin-learning students' performance and conversations with them suggest that introducing certain vocabulary, expressions and knowledge from outside the textbook can enhance their active learning. The definition of teaching literacy has expanded from printed text and lectures to a wider scope of media, and to testing and research methodologies. The article also cautions that classes must be well prepared and managed to avoid far-fetched items. One of the key issues in socio-constructivism is to keep pedagogical activities within the "zone of proximal development" (Gee, 2011), or to follow the "i+1 formula" (Krashen, 1981). The study further illustrates the efficiency of teaching and learning through a shift in focus from teaching "forms" to teaching "form", and from "literacy" to "literacies". (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: