Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSiegler, Robert S.; Fazio, Lisa K.; Bailey, Drew H.; Zhou, Xinlin
TitelFractions: The New Frontier for Theories of Numerical Development
Quelle17 (2013) 1, S.13-19 (7 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1364-6613
DOI10.1016/j.tics.2012.11.004
SchlagwörterNumber Concepts; Numeracy; Cognitive Processes; Arithmetic; Neurology; Brain Hemisphere Functions; Children; Difficulty Level; Mathematics Instruction; Mathematics Skills; Knowledge Level
AbstractRecent research on fractions has broadened and deepened theories of numerical development. Learning about fractions requires children to recognize that many properties of whole numbers are not true of numbers in general and also to recognize that the one property that unites all real numbers is that they possess magnitudes that can be ordered on number lines. The difficulty of attaining this understanding makes the acquisition of knowledge about fractions an important issue educationally, as well as theoretically. This article examines the neural underpinnings of fraction understanding, developmental and individual differences in that understanding, and interventions that improve the understanding. Accurate representation of fraction magnitudes emerges as crucial both to conceptual understanding of fractions and to fraction arithmetic. (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: