Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFrazelle, Sarah; Nagel, Aisling
InstitutionRegional Educational Laboratory Northwest (ED); National Center for Education Evaluation and Regional Assistance (ED); Education Northwest
TitelA Practitioner's Guide to Implementing Early Warning Systems. REL 2015-056
Quelle(2015), (26 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; At Risk Students; Dropouts; Dropout Prevention; Intervention; Teamwork; Role; Professional Development; School Community Programs; Risk Management; Needs Assessment; Program Effectiveness; Educational Indicators; School Districts; Program Development; Graduation; Attendance Patterns; Student Behavior; Grades (Scholastic); Barriers; Teacher Role; Counselor Role; Caseworkers; Principals; Administrator Role; Data Collection; Progress Monitoring; Goal Orientation; High School Students; Middle School Students; Elementary School Students; Reports; Planning; Data Analysis; Louisiana; Massachusetts; Minnesota; New York; South Dakota; Texas; Alabama; Missouri; Tennessee (Nashville)
AbstractTo stem the tide of students dropping out, many schools and districts are turning to early warning systems (EWS) that signal whether a student is at risk of not graduating from high school. While some research exists about establishing these systems, there is little information about the actual implementation strategies that are being used across the country. This report summarizes the experiences and recommendations of EWS users throughout the United States. A list of references and resources is provided. (As Provided).
AnmerkungenRegional Educational Laboratory Northwest. Available from: Institute of Education Sciences. 555 New Jersey Avenue NW, Washington, DC 20208. Tel: 800-872-5327; Web site: http://ies.ed.gov/ncee/edlabs/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: