Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAbdul Gafoor, K.; Jisha, P.
TitelA Study of Reliability of Marking and Absolute Grading in Secondary Schools
Quelle2 (2014) 2, S.292-298 (8 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2320-9038
SchlagwörterReliability; Grading; Comparative Analysis; Secondary School Teachers; Correlation; Foreign Countries; Evaluators; Teacher Attitudes; Scoring; India
AbstractUsing a non-experimental comparative group design in a sample consisting of 100 English teachers randomly selected from 30 secondary schools of a district of Kerala and assigning fifty teachers to groups for marking and grading, this study compares inter and intra-individual reliability in marking and absolute grading. Studying (1) the in marking and absolute Grading in terms of coefficient of rank correlation, (2) the intra-examiner and inter-examiner inconsistency in Marking and absolute Grading and (3) comparing Marking and absolute Grading in terms of intra and inter-examiner variation, revealed that grading system discourage teachers from looking for fine distinction where they do not exist and teachers honestly confess their inability to be precise in assessment while they score answer scripts intended for grading. (Includes 3 tables.) (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: