Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFarley, Dan; Saven, Jessica L.; Tindal, Gerald; Nese, Joseph F. T.
InstitutionUniversity of Oregon, Behavioral Research and Teaching (BRT)
TitelAnalysis of Growth on State Tests for Students with Significant Cognitive Disabilities. Technical Report #1311
Quelle(2013), (30 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterQuantitative Daten; Alternative Assessment; Academic Achievement; Achievement Gains; Models; Disabilities; Academic Standards; Educational Indicators; Federal Programs; Grade 3; Grade 4; Grade 5; Grade 6; Grade 7; Grade 8; Measurement; Oregon
AbstractAlternate assessments based on alternate achievement standards are designed to measure the academic achievement of students with the most significant cognitive disabilities. Because this population has not previously been included in large-scale testing programs, these assessments present unique measurement challenges. Probably the most significant issue is the inherent need for individualization in item presentation and response while maintaining rigorous levels of standardization. Additional measurement challenges are presented as states move toward implementation of growth models for accountability. In this report, we discuss four approaches to modeling the growth of students with significant cognitive disabilities. We apply several variations of transition matrix growth modeling for one state's alternate assessments and discuss the measurement challenges and policy considerations related to our findings. (As Provided).
AnmerkungenBehavioral Research and Teaching. 175 Lokey Education 5262 University of Oregon, Eugene, OR 97403. Tel: 541-346-3535; Fax: 541-346-5689; Web site: http://www.brtprojects.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: