Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKoon, Sharon; Petscher, Yaacov; Foorman, Barbara R.
InstitutionRegional Educational Laboratory Southeast (ED); National Center for Education Evaluation and Regional Assistance (ED)
TitelUsing Evidence-Based Decision Trees Instead of Formulas to Identify At-Risk Readers. REL 2014-036
Quelle(2014), (26 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Petscher, Yaacov)
Weitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAt Risk Students; Reading Difficulties; Identification; Reading Comprehension; Classification; Regression (Statistics); Models; Nonparametric Statistics; Comparative Analysis; Elementary School Students; Grade 1; Grade 2; Public Schools; Accuracy; Prediction; Florida; Stanford Achievement Tests
AbstractThis study examines whether the classification and regression tree (CART) model improves the early identification of students at risk for reading comprehension difficulties compared with the more difficult to interpret logistic regression model. CART is a type of predictive modeling that relies on nonparametric techniques. It presents results in an easy-to-interpret "tree" format, enabling parents, teachers, principals, and school district leaders to better understand how a student is predicted to be at risk. Using data from a sample of Florida public school students in grades 1 and 2 in 2012/13, the study found that the CART model predicted poor performance on the reading comprehension subtest of the Stanford Achievement Test as accurately as logistic regression while using fewer or the same number of variables. This research is motivated by state education leaders' interest in maintaining high classification accuracy while simultaneously improving practitioner understanding of the rules used to identify students as at-risk or not at-risk readers. An appendix provides detailed information on the study's data sources and methodology. (ERIC).
AnmerkungenRegional Educational Laboratory Southeast. Available from: Florida Center for Reading Research, Florida State University, 2010 Levy Avenue Suite 100, Tallahassee, FL 32310. Tel: 850-644-9352; e-mail: rel-se@fsu.edu; Web site: http://rel-se.fcrr.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: