Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKekahio, Wendy; Lawton, Brian; Cicchinelli, Louis; Brandon, Paul R.
InstitutionNational Center for Education Evaluation and Regional Assistance (ED); Regional Educational Laboratory Pacific (ED)
TitelLogic Models: A Tool for Effective Program Planning, Collaboration, and Monitoring. REL 2014-025
Quelle(2014), (4 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Models; Logical Thinking; Program Development; Program Effectiveness; Outcomes of Education; Educational Resources; Activities; Educational Cooperation; Program Evaluation
AbstractA logic model is a visual representation of the assumptions and theory of action that underlie the structure of an education program. A program can be a strategy for instruction in a classroom, a training session for a group of teachers, a grade-level curriculum, a building-level intervention, or a district-or statewide initiative. This guide, an installment in a four-part series on logic models, describes the role of logic models in effective program planning, collaboration, and monitoring. It defines the four components of these models--resources, activities, outputs, and outcomes--and explains how they connect. Using logic models can help practitioners and evaluators better understand a program's mechanics and structure and chart a course toward improved policy and practice. [This report was prepared for the Institute of Education Sciences (IES) by Regional Educational Laboratory Pacific administered by Mid-continent Research for Education and Learning. To view "Logic Models: A Tool for Designing and Monitoring Program Evaluations. REL 2014-007," see ED544752.] (ERIC).
AnmerkungenRegional Educational Laboratory Pacific. Available from: Mid-continent Research for Education and Learning (McREL), 1003 Bishop Street, Pauahi Tower Suite 777, Honolulu, Hawaii 96813. Tel: 877-768-9222; Tel: 808-692-0500; e-mail: RELpacific@mcrel.org; Web site: http://relpacific.mcrel.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: