Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDowner, Jason T.; Lopez, Michael L.; Grimm, Kevin J.; Hamagami, Aki; Pianta, Robert C.; Howes, Carollee
InstitutionNational Center for Research on Early Childhood Education (NCRECE)
TitelMeasuring Teacher-Child Interactions in Linguistically Diverse Pre-K Classrooms. Research Brief
Quelle(2012), (2 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterScoring; English (Second Language); Teacher Student Relationship; Hispanic American Students; Second Language Learning; Bilingualism; Student Diversity; Social Development; Mathematics Achievement; Prediction; Literacy; Preschool Children; Preschool Teachers; Preschool Education; Cultural Pluralism; Educational Assessment; Federal Programs; Classroom Techniques
AbstractResearchers investigated whether the Classroom Assessment Scoring System[TM] reliably characterized prekindergarten classrooms having varying ethnic and language compositions across the instrument's three domains (Emotional Support, Classroom Organization, and Instructional Support). They also examined whether the instrument predicted children's social, mathematics, and literacy outcomes equally well for Latino and dual language learner children as it does for their White, English-speaking peers. [A full report of this study may be found at Downer, J. T., Lopez, M. L., Grimm, K. J., Hamagami, A., Pianta, R. C., & Howes, C. (2012). Observations of teacher-child interactions in classrooms serving Latinos and dual language learners: Applicability of the Classroom Assessment Scoring System in diverse settings. "Early Childhood Research Quarterly." 27, 21-32 (EJ947499).] (As Provided).
AnmerkungenNational Center for Research on Early Childhood Education. 350 Old Ivy Way Suite 100, Charlottesville, VA 22903. Tel: 866-301-8278; e-mail: castl@virginia.edu; Web site: http://curry.virginia.edu/research/centers/castl/project/ncrece
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: