Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFarnum, Royal Bailey
InstitutionDepartment of the Interior, Bureau of Education (ED)
TitelArt Education: The Present Situation. Bulletin, 1923, No. 13
Quelle(1923), (22 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterArt Education; Art Appreciation; Questionnaires; Art Teachers; Administrators; Supervisors; State Departments of Education; High Schools; Competition; Exhibits; Teacher Shortage; Industry; Aesthetics; California; Massachusetts; Michigan; New York; Pennsylvania
AbstractIn this bulletin, the author shares his observations on the status of art education in America. The study for this report is based upon the writer's own contacts in the education and industrial world and upon returns of a questionnaire which was sent to leading art educators, directors, supervisors, and teachers throughout the country. The author concludes that unquestionably the Nation is awakening to a realization of the great importance of art in civilization, and there is no doubt of increased art activity in education. Contents of the bulletin include: (1) The background (to 1920); (2) The situation in 1920; (3) Basis for this report; (4) Analysis of questionnaire; (5) The New York State plan; (6) The Massachusetts aims; (7) The Pennsylvania program; (8) Detroit and Los Angeles objectives; (9) High-school art; (10) One-year course on art appreciation; (11) Competitions and exhibitions; (12) Pageants and the project method; (13) Shortage of teachers; and (14) Conclusions. (Contains 1 footnote.) [Best copy available has been provided.] (ERIC).
AnmerkungenBureau of Education, Department of the Interior.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: