Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionRegional Educational Laboratory Southeast (ED)
TitelEvidence Based Education Request Desk. EBE #778
Quelle(2011), (14 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterSchool Effectiveness; Teacher Effectiveness; Accountability; Evidence; Program Effectiveness; Leadership Effectiveness; Educational Change; Merit Pay; Measurement; Evaluation Methods; Educational Testing; Federal Legislation; Program Descriptions; Program Implementation; State Programs; Educational Improvement; Educational Policy; State Policy; Federal Programs; Alabama; Alaska; Arizona; Arkansas; Connecticut; Georgia; Kentucky; North Carolina; South Dakota; Texas
AbstractThe state's Race to the Top (RTT) application requires changes to the state's evaluation/accountability system. It requires a teacher effectiveness measure, district effectiveness measure, leader effectiveness measure. Regarding the teacher effectiveness measure, RTT requires linking the data of individual students to individual teachers as part of teacher evaluation (value added modeling). This paper responds to a request asking for information on which of the 50 states may currently have or have had in the past, a school level pay for performance/merit pay evaluation/accountability program. This paper identifies the states and provides information on what the program involved and/or its implementation, including any relevant URL links to further detail. (Contains 1 footnote.) (ERIC).
AnmerkungenRegional Educational Laboratory Southeast. Available from: SERVE Center at University of North Carolina at Greensboro. 5900 Summit Avenue Suite 201, Browns Summit, NC 27214. Tel: 800-755-3277; Tel: 336-315-7400; Fax: 336-315-7457; Web site: http://www.serve.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: