Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCulver, Tim
InstitutionNoel-Levitz, Inc.
TitelA New Way to Measure Student Success: Introducing the Student Success "Funnel"--a Valuable Tool for Retention Planning and Goal-Setting
Quelle(2008), (12 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterHigher Education; Educational Assessment; Academic Persistence; School Holding Power; Accountability; Access to Education; Student Diversity; Enrollment; Attendance Patterns; Graduation Rate; Academic Achievement
AbstractToday, the pressure is on to enhance student success in higher education. Demands for accountability and mounting concerns about access are prompting educators to re-think traditional approaches to retention management and to look for new strategies. At the same time, higher education is seeing unprecedented changes in its students, including a lack of preparedness, greater diversity, and "swirl"--the phenomenon described by experts such as Cliff Adelman in which students enroll simultaneously at multiple institutions, attend classes intermittently rather than go straight through college, and hold down competing responsibilities such as part-time jobs. To respond to this new environment, Noel-Levitz advocates a paradigm shift toward a more precise model for measuring desired outcomes--the student success "funnel." By applying this model, educators can maintain closer contact with students, more precisely set goals, and plan more effectively. (Contains 2 footnotes.) (ERIC).
AnmerkungenNoel-Levitz, Inc. 2350 Oakdale Boulevard, Coralville, IA 52241. Tel: 800-876-1117; Tel: 319-626-8380; Fax: 319-626-8388; e-mail: contactus@noellevitz.com; Web site: http://www.noellevitz.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: