Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBachelor, Jeremy W.; Hernandez, Lydia; Shively, Rachel L.
TitelIs Spanish Pragmatic Instruction Necessary in the L2 Classroom If Latin American Speakers of Spanish Take on American English Pragmatic Norms Once Prolonged Exposure in the United States Occurs? A Study on Refusal Strategies
Quelle(2012), (28 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterNative Speakers; North American English; Pragmatics; Spanish; Second Language Learning; Second Language Instruction; English (Second Language); Teaching Methods; Questionnaires; Task Analysis
AbstractAs educators of foreign and second languages debate the most efficient methods of implementing pragmatic instruction in the L2 classroom, is it possible that Spanish pragmatic instruction is not necessary if American Spanish pragmatic norms are no different than American English norms? The present investigation studies the pragmatic norms in refusal strategies of speakers of Latin American Spanish who have had little exposure to English, speakers of Latin American Spanish who have spent over two years in the United States, and native speakers of American English. The study found that the Spanish speakers who had spent over two years in the United States took on the pragmatic norms of American English speakers in many instances when producing refusals. The broader question of this investigation is if instructors of Spanish are interested in teaching the Spanish of the United States, is pragmatic instruction still necessary if native Spanish speakers use the same strategies as American speakers of English? Study instruments are appended. (Contains 3 charts.) (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: