Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWoodward, John; Beckmann, Sybilla; Driscoll, Mark; Franke, Megan; Herzig, Patricia; Jitendra, Asha; Koedinger, Kenneth R.; Ogbuehi, Philip
InstitutionWhat Works Clearinghouse (ED)
TitelImproving Mathematical Problem Solving in Grades 4 through 8. IES Practice Guide. NCEE 2012-4055
Quelle(2012), (92 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Mathematics Instruction; Problem Solving; Educational Research; Evidence; Teaching Methods; Mathematical Applications; Group Instruction; Self Management; Reflection; Visual Aids; Protocol Analysis; Discussion (Teaching Technique); Mathematical Concepts; Algebra; Grade 4; Grade 5; Grade 6; Grade 7; Grade 8
AbstractThe Institute of Education Sciences (IES) publishes practice guides in education to bring the best available evidence and expertise to bear on current challenges in education. Authors of practice guides combine their expertise with the findings of rigorous research, when available, to develop specific recommendations for addressing these challenges. The authors rate the strength of the research evidence supporting each of their recommendations. The goal of this practice guide is to offer educators specific, evidence-based recommendations that address the challenge of improving mathematical problem solving in grades 4 through 8. The guide provides practical, clear information on critical topics related to improving mathematical problem solving and is based on the best available evidence as judged by the authors. Appended are: (1) Postscript from the Institute of Education Sciences; (2) About the Authors; (3) Disclosure of Potential Conflicts of Interest; and (4) Rationale for Evidence Ratings. (Contains 9 tables, 21 examples and 303 endnotes.) (ERIC).
AnmerkungenWhat Works Clearinghouse. 550 12th Street SW, Washington, DC 20024; e-mail: contact.WWC@ed.gov; Web site: https://whatworks.ed.gov/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2021/2/06
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: