Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJung, Eunju; Liu, Kimy; Ketterlin-Geller, Leanne R.; Tindal, Gerald
InstitutionUniversity of Oregon, Behavioral Research and Teaching (BRT)
TitelInstrument Development Procedures for Mathematics Measures. Technical Report Number 08-02
Quelle(2008), (48 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterQuantitative Daten; Item Analysis; Test Construction; Test Theory; Mathematics Tests; Student Evaluation; Test Items; Statistical Analysis; Test Validity; Elementary School Mathematics; Middle Schools; Secondary School Mathematics; Difficulty Level; Computation; Scores
AbstractThe purpose of this study was to develop general outcome measures (GOM) in mathematics so that teachers could focus their instruction on needed prerequisite skills. We describe in detail, the manner in which content-related evidence was established and then present a number of statistical analyses conducted to evaluate the technical adequacy of these measures. The outcomes support the test development process and reflect a series of measures that have potential for use in elementary and middle school mathematics programs. Appended are: (1) Directions for Administration; (2) Estimates of item difficulty under Classical Test Theory (CTT) model; (3) Estimates of Item Difficulty Under Rasch Model; (4) The Scores Files for Grades 3-8 Mathematics Measures under the 2PL model; (5) The Parameter files of Grades 3-8 measures under the 2PL model; and (6) Item analysis of problematic items. (Contains 33 tables.) (As Provided).
AnmerkungenBehavioral Research and Teaching. 175 Lokey Education 5262 University of Oregon, Eugene, OR 97403. Tel: 541-346-3535; Fax: 541-346-5689; Web site: http://www.brtprojects.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: