Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAlonzo, Julie; Tindal, Gerald
InstitutionUniversity of Oregon, Behavioral Research and Teaching (BRT)
TitelExamining the Technical Adequacy of Fifth-Grade Reading Comprehension Measures in a Progress Monitoring Assessment System. Technical Report # 08-07
Quelle(2008), (93 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterQuantitative Daten; Reading Comprehension; Reading Tests; Grade 5; Multiple Choice Tests; Formative Evaluation; Student Evaluation; Public Schools; Pilot Projects; Item Response Theory; Statistical Analysis; Test Items; Difficulty Level; Error of Measurement; Goodness of Fit
AbstractThis technical report describes the development and piloting of reading comprehension measures developed for use by fifth-grade students as part of an online progress monitoring assessment system, http://easycbm.com. Each comprehension measure is comprised of an original work of narrative fiction approximately 1500 words in length followed by 20 selected response questions that sample literal, inferential, and evaluative comprehension. All measures were piloted with fifth-grade students attending public schools in the Pacific Northwest, and results were analyzed using Item Response Theory (IRT). Complete results of the pilot testing are presented and discussed. Appended are: (1) Item Specifications for MC Comprehension; (2) Suggested Guidelines for Ordering Items for Test Pull and Test Form Development; and (3) Item Ordering Tables for Fifth Grade, Story 1 and 2. (Contains 42 tables.) (As Provided).
AnmerkungenBehavioral Research and Teaching. 175 Lokey Education 5262 University of Oregon, Eugene, OR 97403. Tel: 541-346-3535; Fax: 541-346-5689; Web site: http://www.brtprojects.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: