Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAlonzo, Julie; Tindal, Gerald
TitelThe Development of Early Literacy Measures for Use in a Progress Monitoring Assessment System: Letter Names, Letter Sounds and Phoneme Segmenting. Technical Report # 39
Quelle(2007), (38 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterQuantitative Daten; Emergent Literacy; Measures (Individuals); Naming; Alphabets; Phonemes; Kindergarten; Grade 1; Grade 2; Grade 3; Grade 4; Elementary School Students; Item Response Theory; Formative Evaluation; Student Evaluation; Pilot Projects; Test Items; Difficulty Level; Error of Measurement; Goodness of Fit
AbstractIn this technical report, the authors describe the development alternate forms of three types of early literacy measures as part of a comprehensive progress monitoring literacy assessment system developed in 2006 for use with students in Kindergarten through fourth grade. They begin with a brief overview of the two conceptual frameworks underlying the assessment system: progress monitoring and developmental theories of reading. They then provide context for how the three early literacy measures of Letter Names, Letter Sounds, and Phoneme Segmenting measures fit into the full assessment system. Subsequent technical reports provide similar information about measures of Word and Passage Reading Fluency (Alonzo & Tindal, 2007), Passage, and Reading Comprehension (Alonzo, Liu, & Tindal, 2007). Appended are: (1) Example Letter Names Test: Student Copy; (2) Example Letter Names Test: Assessor Copy; (3) Example Letter Sounds Test: Student Copy; (4) Example Letter Sounds Test: Assessor Copy; and (5) Example Phoneme Segmenting Test: Assessor Copy. (Contains 7 tables and 3 figures.) (ERIC).
AnmerkungenBehavioral Research and Teaching. 175 Lokey Education 5262 University of Oregon, Eugene, OR 97403. Tel: 541-346-3535; Fax: 541-346-5689; Web site: http://www.brtprojects.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: